یونان بهشت تاریخی
نوشته شده توسط : ali

زادگاه المپیک و مهد تمدن باستان

جمهوری کشور یونان کشوری است در جنوب شرقی اروپا که از شرق با ترکیه و از شمال با بلغارستان و آلبانی مرز مشترک دارد. کشور یونان تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد.

مهاجرت به یونان در دهه اخیر به دلیل گسترش زیرساخت های تجاری و اقتصادی در این کشور افزایش چشمگیری داشته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. کشور یونان رشد اقتصادی و رشد تولید ناخالص داخلی بسیار بیشتری نسبت به باقی اعضای اتحادیه اروپا در سال های اخیر داشته است.

صنعت گردشگری در کشور یونان یکی از بزرگترین منابع درآمدی این کشور محسوب می‌شود و حدود %20 از سهم تولید ناخالص داخلی این کشور را در بر می گیرد.

این مقاله توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برای راهنمایی شما علاقه مندان نگارش شده است.

 

زادگاه المپیک و مهد تمدن باستان

شرایط و ضوابط کلی مهاجرت به یونان

یونان کشور مهاجرپذیری محسوب می شود به طوریکه در حدود %25 از حقوق بگیران این کشور مهاجران سابق بودند که اکنون شهروند این کشور می باشند. جمعیت کل کشور یونان کمی بیشتر از 1000000 است که بیشتر این جمعیت در پایتخت این کشور یعنی آتن متمرکز شده است.

واحد پولی این کشور متمدن نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان (یورو) می باشد. همه ساله افراد از سراسر جهان برای اهدافی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… ویزای اقامت یونان را اخذ و به این کشور مهاجرت می کنند. بر این اساس افراد با توجه به مدت زمان اقامت خود، به دو نوع ویزای اقامت این کشور دسترسی دارند.

 

خوب است بدانید که شما با پاسپورت کشور یونان می توانید به بیش از 160 کشور جهان بدون نیاز به روادید سفر کنید. بیشترین جمعیت مهاجران در کشور یونان از کشورهای آلبانی، ایران، ترکیه، مصر و عراق می باشند. یونان با توجه به خدمات و امکانات اجتماعی که ارائه می کند، همچنین از جهت هزینه های زندگی یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت می باشد. هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای پذیرفتن مهاجران دارد.

شرایط و ضوابط کلی مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان از راه تمکن مالی

راه تمکن مالی کشور یونان ارزانترین راه و ممکن ترین راه مهاجرتی جهت اخذ اقامت اروپا میباشد. بر خلاف سخت ترین راه های تمکن مالی مانند اتریش و فرانسه و… که عملا راهیست نشدنی، میتوان گفت راه اقامت بونان از طریق تمکن مالی بهترین و ممکن ترین راه اقامت از طریق تمکن مالی و اراده توانایی مالیست. ( ارزانترین راه مهاجرت به اروپا )

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات اقامت 5 ساله و در بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی در یونان متمرکز اقامت 10 ساله را برای فرد سرمایه‌گذار در بر دارد. به دلیل هزینه ‌های بالا این گزینه صرفاً برای افراد ثروتمند و دارای ارزش خالص بالا می باشد که می توانند به واسطه خرید ملک یا سرمایه گذاری با مبالغ مشخص در کشور یونان اخذ اقامت این کشور را از دولت یونان طلب کنند.

در شرایط کنونی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در یونان 2020 سرمایه گذاری در بازار املاک است. چرا که این روش با کمترین سرمایه بیشترین بازدهی و حداقل ریسک را داشته و در ضمن به اقامت سریع خانوادگی منجر می شود. برای اخذ اقامت دائم یونان از این طریق یا از طریق سرمایه گذاری های دیگر، حداقل سرمایه لازم 250000€ (یورو) می باشد که در قیاس با سایر کشورهای اروپایی که برنامه اقامت سرمایه گذار ارائه می دهند، بسیار ارزان در می آید.

 

خود حمایتی راهی برای مهاجرت به یونان

این امکان برای متقاضیان فراهم است که از طریق برنامه خود حمایتی یا تمکن مالی (ویزای FIV) خود و خانواده خود را به کشور یونان رسانده و اقامت یونانی کسب کنند. آزادی مسافرت به ناحیه شنگن، اقامت اروپایی، بهره مندی از خدمات عمومی، اقامت کل اعضای خانواده (بجز کار) از امتیازات این برنامه منحصر به فرد است. مطابق قانون کشور یونان، ویزای FIV توسط دولت این کشور برای مدت 2 سال صادر شده اما به شرط حفظ سطح درآمد (پاسیو) از امکان تمدید مجدد برخوردار است.

 

خود حمایتی راهی برای مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان از طریق کار

به طور کلی اگر شما از شهروندان اتحادیه اروپا می باشید برای کار کردن در کشور یونان احتیاج به مجوز خاصی ندارید اما اگر از کشوری غیر از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به یونان می آیید و با یک شهروند یونانی هم ازدواج نکرده اید کار برای شما سخت خواهد شد! مانند بسیاری از کشورهای اروپایی اجازه کار در کشور یونان به واسطه یک درخواست کار و دعوت نامه کاری از سوی یک کارفرمای یونانی می باشد.

به طور کلی شما باید دارای تحصیلات یا تخصص خاصی باشد که بتوانید توسط کارفرمایان یونانی جذب شوید و جواز اقامت از طریق کار در یونان را دریافت کنید. در تصویر زیر می توانید با فرآیند اخذ ویزای ورود و مجوز کار یونان آشنا شوید:

 

1-یافتن پیشنهاد کاری

2-درخواست تاییدیه کار توسط کارفرما

3-درخواست ویزای نوع D توسط متقاضی

4-مسافرت به یونان

5-اخذ مجوز اقامت/کار یونان





:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: