تعمیر برد اصلی آیفون های تصویری
نوشته شده توسط : ali

تعمیرات آیفون تصویری الکتروپیک

این برند اغلب در سه بخش: مانیتور داخلی واحدها، کابل کشی و پنل بیرونی دچار نقص و خرابی می­شود؛ اما قسمتی از این آیفون­ها که اغلب بیشتر از بخش­های دیگر خراب می­شود در برد­های آن است ازجمله:

عیب یابی آیفون تصویری الکتروپیک

تعمیر برد اصلی آیفون الکتروپیک

این برد را از آن جهت برد اصلی می­گویند که به تولید صدا، تصویر و تایمر تصویر می­پردازد. در واقع ایجاد هر گونه نقص در یکی از اجزاء مربوط به صدا یا تصویر می­تواند برد اصلی و عملکرد آن را دچار اختلال کند. این برد شامل چندین قطعه اصلی بوده که بهتر است برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد آیفون تصویری الکتروپیک، آنها را بشناسید:

  • میکروسوییچ (هوک)
  • خازن­های صفحه
  • پتانسیومترها
  • IC زنگ
  • IC صدا

با خرابی این قطعات چه باید کرد؟

الف) تعمیر قطعات میکروسویچ

وظیفه میکروسوییچ­ها قطع و وصل کردن صدا و تصویر است. این قطعه معمولا پس از چند سال کار کردن دچار مشکلاتی مانند رسوب­گیری شده که به نظر یک تعمیرکار و متخصص نیازمند است. بنابراین برای تعمیر و عیب یابی آیفون تصویری الکتروپیک در قطعاتش آن را باید به فردی کارشناس واگذار کرد.

ب) خازن­ها

این قطعات نیز عملکردی مهم داشته و در صاف شدن یا عقب افتادن ولتاژ از جریان استفاده می­شوند که ایجاد خلل در نحوه صدارسانی را به خازن­ها منتسب می­دانند.

ج) پتانسیومترها

این قطعات در بردهای الکترونیکی وظایفی از جمله: تغییر میزان صدای خروجی، تغییر میزان رنگ تصویر و تغییر میزان روشنایی در تصویر را داشته که مانند یک وسیله مقاومتی در برابر تغییرات صدا عمل می­کند که می­توان در زمان تعمیر آن را از مدار خارج یا دو پایه آن را به صورت کوتاه متصل کرد.

د) IC زنگ و صدا

وظیفه آی سی صدا شنیده شدن صداست که توسط آمپلی فایر به کار رفته در آن انجام می­شود. پس اگر زمانی در شنیدن صدای طراف مقابل یا زنگ آیفون نقصی را حس کردید، احتمالا تعمیرکار در هنگام عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک به سراغ آی سی صدا و زنگ رفته و آمپلی فایر آن را دستکاری می‌کند.

 

تعمیر برد تغذیه در آیفون الکتروپیک

برد اصلی که بقیه اجزاء از آن تغذیه می­شوند. گاهی سرچشمه همه نقص­ها در این برد اصلی است و برای عیب یابی آیفون تصویری الکتروپیک به سراغ این قسمت می­روند. از جمله نشانه­هایی که حاکی از خرابی در این برد است می­توان به: پر پر شدن تصویر، تیک تیک کردن صدای آیفون، باز نکردن درب ساختمان و روشن و خاموش شدن مکرر چراغ آیفون اشاره کرد. اما چطور می­توان این برد را تعمیر کرد؟

این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که بردهای به کار رفته در برندهای دیگر به هیچ وجه مناسب استفاده در آیفون الکتروپیک نیستند. این آیفون به گونه­ای طراحی شده که برد سایر برندها روی آن کار نخواهد کرد؛ چراکه ولتاژ برد تغذیه در الکتروپیک عملکردی متفاوت از سایر برندها دارد. پس حتما در زمان انتخاب آیفون تصویری درباره برد تغذیه آن پرس و جو کنید. بردهای این برند از نوع برد تغذیه سوییچینگ بوده و با ولتاژهای بالا کار می­کنند.

تعمیر برد کیبورد آیفون الکتروپیک

احتمالا پیش آمده که هر چقدر دکمه­ها را می­زنید از کار افتاده و عملکردی ندارند. گاهی تعمیرکار در تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک از دستگاه مولتی متر یا دستگاه بازر استفاده می­کند که نشان دهنده خرابی در برد دکمه­ها است که اغلب با تعویضی ساده این مشکل حل می­شود.

تعمیر برد تصویر در آیفون الکتروپیک

حساس­ترین برد در آیفون تصویری این برد است. به هر حال کار اصلی در یک آیفون تصویری که همان دیدن فرد پشت در است را انجام داده و خراب شدن آن ممکن است به دلیل نقص در بعضی از اجزاء مثل آی سی سوئیچینگ، ای سی رنگ، خازن­ها و رگولاتورها باشد که عیب یابی آیفون تصویری الکتروپیک در هر کدام از این بخش­ها به عهده تعمیرکار است که باید با حساسیت زیادی کار تعمیر را انجام دهد.

تعمیر برد تغذیه آیفون الکتروپیک

در پایان

ممکن است دچار اختلال شده و از کار بیفتد. این امری طبیعی و مختص تمامی وسایل الکترونیکی است؛ بنابراین تعمیر درست و بی نقص آن بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است جهت تعمیر آیفون تصویری  از تعمیرکاری کارشناس و متخصص استفاده کرد.

 

نصب آیفون تصویری و صوتی

برای نصب آیفون تصویری و صوتی می بایست به متخصصان حاذق در این امر مراجعه نمود زیرا:

  1. نقشه کشی مناسب و دقیق جهت نصب
  2. برق کشی ساختمان
  3. سیم کشی صحیح
  4. انتخاب محل دقیق و مناسب برای نصب آیفون
  5. محاسبه میزان متریال مورد نیاز برای نصب
  6. رعایت نکات ایمنی لازم از صفر تا صد کار
  7. و …

نیازمند متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه می باشند تا در نهایت بتوانند کار نصب را بدون دردسر و به اتمام برسانند.





:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: