دیجیتال کارکتینگ | فروش در اینستاگرام
نوشته شده توسط : ali

راهکار حضور آنلاین: شبکه‌های اجتماعی

روزانه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان چندین دقیقه از زمان خود را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی(فروش در اینستاگرام) می‌کنند. شبکه‌های آنلاین یا رسانه‌های اجتماعی به مردم امکان برقراری ارتباط، تعامل، اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات را می‌دهد. همچنین این شبکه‌های اجتماعی(فروش در اینستاگرام) می‌توانند ابزاری عالی برای کسب‌وکار باشند که امکان تماس مستقیم با مشتریان احتمالی، اشتراک‌گذاری اطلاعات کسب‌وکار، آگاهی از درخواست مشتریان، ایجاد اعتماد و جذب هرچه بیشتر مخاطبان را فراهم می‌کنند.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توئیتر، گوگل‌پلاس، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و … که هر یک دارای میلیون‌ها کاربر ایرانی و خارجی هستند، فرصت بی‌نظیری برای دیده شدن کسب‌وکار (فروش در اینستاگرام)شما فراهم می‌کنند. بدون حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، سود بردن از مزایای این شبکه‌ها ممکن نیست اما در ابتدا باید بدانید که مشتریان شما بیشتر در کدام شبکه‌های اجتماعی که در بالا ذکر شد، حضور دارند.

سپس باید یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی (فروش در اینستاگرام)موردنظر ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان مانند موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را قرار دهید و درصورتی‌که امکان اشتراک عکس و ویدئو وجود دارد توجه مخاطبان را از این طریق جلب کنید. سپس باید دنبال کنندگان صفحه خود را افزایش دهید و این کاری بسیار زمان‌بر است.

برای شروع باید از جذب مشتریان موجود آغاز کنید؛ برای مثال از طریق آویختن تبلیغات محیطی در فروشگاه و محل مراجعه مشتریانتان، آن‌ها را به بازدید از صفحه شبکه اجتماعی خود دعوت کنید یا ۱۰% تخفیف برای کسانی که به‌صورت آنلاین با شما ارتباط برقرار می‌کنند، قرار دهید.

راه‌های مختلفی ازجمله برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری رویدادهای ویژه، قرار دادن پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه دنبال کنندگانتان در شبکه‌های اجتماعی و مهم‌تر از همه، ایجاد محتوای سرگرم‌کننده، ارزشمند و آگاهی‌بخش می‌تواند به توسعه شبکه‌های اجتماعی شما کمک کند. یکی از راهکارهای پرطرفدار این روزها برای گسترش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از بازاریابی تأثیرگذار است که در این مطلب ۶ راه استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را توضیح داده‌ایم.

مهم ترین مراحل حضور در شبکه اجتماعی

  • مشخص کردن هدف

کسب‌وکار(فروش در اینستاگرام) شما باید هدف از حضور در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را برای خود مشخص کند؛ آیا به دنبال راهی سریع برای پاسخگویی به مشتری هستید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتری استفاده کنید؟ آیا رسانه‌های اجتماعی راهی برای تشویق مشتری‌های فعلی به خرید بیشتر از شماست؟

آیا به دنبال جذب مشتری‌های جدید هستید؟ در مدیریت هرکدام از شبکه‌های اجتماعی مدام از خود بپرسید که امیدوارید با رسانه‌های اجتماعی به چه موفقیتی برسید؟ پاسخ به این پرسش‌ها در کنار شناخت دقیق مخاطبین، می‌تواند مشخص کند که کسب‌وکار شما باید در کدام شبکه‌های اجتماعی حضورداشته باشد و استراتژی تولید محتوا برای هرکدام را تبیین کند.

  • ثبت پروفایل و صفحه کسب‌وکار

بعد از مشخص شدن شبکه‌های اجتماعی مناسب برای شما در گام اول، گام دوم این است که در هرکدام صفحه‌ای برای کسب‌وکار خود ثبت کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی صفحات مخصوص کسب‌وکارها را از صفحات کاربران عادی متمایز کرده‌اند و خدمات ویژه‌ای به صفحات تجاری ارائه می‌دهند. اگر شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید شامل این دسته‌بندی می‌شود، حتماً با جست‌وجو در Help آن با خدماتی که به صفحات تجاری ارائه می‌شود آشنا شوید.

برای ایجاد صفحه در هر شبکه اجتماعی احتمالاً لازم است اطلاعات کلی در مورد کسب‌وکارتان، نحوه تماس با آن، لوگو و تصاویری از کسب‌وکار را منتشر کنید. توجه داشته باشید که محتوای صفحه اجتماعی شما از طریق موتورهای جست‌وجو نیز قابل‌دسترسی هستند؛ بنابراین سعی کنید محتوای باکیفیتی را در صفحه کسب‌وکارتان ارائه کنید.

  • برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی

شبکه‌های اجتماعی و جامعه هدف آن‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و این نکته، بیان گیر اهمیت داشتن استراتژی جداگانه تولید محتوا برای هر شبکه است. ماهیت توییتر ایجاب می‌کند که برای دیده شدن کسب‌وکارتان روزانه تعداد زیادی توئیت جدید منتشر کنید اما اگر فرکانس انتشار تصاویر و ویدئوهای اینستاگرام شما زیاد باشد، مخاطبان کلافه می‌شوند و از جمع دنبال کنندگان شما خارج می‌شوند.

این یک مثال ساده از تفاوت‌های گسترده شبکه‌های اجتماعی است که اهمیت برنامه‌ریزی انتشار را نشان می‌دهد. بعد از ثبت پروفایل خود در هر شبکه اجتماعی، زمانی را برای شناخت موفق‌ترین صفحات و افراد آن شبکه بگذارید، ظرفیت تولید محتوا در بین نیروهای کسب‌وکار خود را بررسی کنید و در نهایت، برنامه‌ریزی دقیقی برای انتشار محتوا در هر شبکه اجتماعی انجام دهید.

  • تولید محتوا

بعد از تدوین یک استراتژی باید کار تولید محتوا را آغاز کنید. اگر برای شروع مردد هستید، می‌توانید در گام اول تولید محتوا، به افزایش آگاهی مردم درباره کسب‌وکارتان بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند که از مخاطبان خود بازخورد بگیرید و حرکت بعدی در رسانه‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی کنید.

ازآنجاکه احتمالاً تعدادی از مخاطبان جدید شما در شبکه‌های اجتماعی هنوز اطلاعاتی در مورد کسب‌وکارتان ندارند، معرفی محصولات و خدمات شما می‌تواند برای آن‌ها جالب باشد. استفاده از مناسبت‌های مربوط به کسب‌وکارتان، اشتراک داستان‌های روزمره در محیط کاری و موفقیت‌های تیمی، آمارها و مطالب علمی در مربوط به صنعت و حوزه کاری شما و … همه می‌توانند بهانه‌هایی برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی متناسب باشند.

  • اطلاع‌رسانی و جذب مخاطب

تا مرحله ۴ گام‌هایی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی برداشته‌اید. فعالیت‌های بعدی شبکه‌های اجتماعی، در حیطه گام دوم دیجیتال مارکتینگ یعنی اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرند که در جلسات بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت و برای اطلاع از انتشار این جلسات، کافی است ایمیل خود را در این بلوک ثبت کنید.

به‌طور خلاصه، به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب به صفحه کسب‌وکارتان در شبکه‌های اجتماعی، دعوت از دوستان و خانواده و آشنایان خودتان و سایر همکاران و هم‌تیمی‌هاست. کسب‌وکار(فروش در اینستاگرام) خود را در صفحات شخصی خود معرفی کنید و از دوستان خود بخواهید آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارند تا از یک راهکار رایگان برای اطلاع‌رسانی آنلاین بهره‌مند شوید.





:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: