مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس
نوشته شده توسط : ali

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس : سوئیس یکی از مهاجرت پذیر ترین کشور ها در جهان است و در اروپا از این نظر رتبه جهارم را دارد و در بین کشورهای بسیار ثروتمند با استانداردهای بسیار بالای زندگی ، زیرساخت های طبقه جهانی ، ایمنی ، بی طرفی سیاسی ، بازنشستگی و سرمایه گذاری های جذاب است .

درباره مهاجرت به سوئیس باید گفت که سوئیس همواره کشور بسیار گران قیمت در جهان نیز است .سوئیس ، با چشم انداز های چشمگیر طبیعت خود و سطح بالا در کیفیت زندگی ، همچون یک یک آهنربا جمعیت مهاجران را از سراسر جهان به خود جذب کرده است .

کشور چند زبانه با ۲۶ کانتون که دارای چهار زبان رسمی آلمانی ، فرانسوی ، رومانش و ایتالیایی است . این کشور همچنین به دلیل اقتصاد قوی و قوانین بانکی مناسب ، برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است .

با توجه به اقتصاد پایدار ، بیکاری کم است و شغل های سودآور به راحتی قابل دسترس هستند . بسیاری از سرمایه گذاران در بانک های شناخته شده جهان و کسب و کارهای بین المللی واقع در سوئیس کار می کنند . در ادامه به تفکیک در خصوص مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس به بحث پرداخته ایم .

هزینه زندگی شهروندان سوئیسی

علاوه بر هزینه های تحصیل در سوئیس هزینه های زندگی هم در این کشور را باید در نظر داشت . شهرهای برن، زوریخ و ژنو اغلب در میان ده شهر گران از نقطه نظر هزینه های زندگی بررسی می شوند .

مناطق حومه نیز در سوئیس می تواند گران باشد . هزینه زندگی و مالیات در کانتون ها متفاوت است . با توجه به کمبود آپارتمان ها ، نرخ اجاره ملک افزایش یافته است و می تواند تقریبا ۲۰ درصد از حقوق و دستمزد باشد .

بیمه درمانی سوئیس یکی دیگر از هزینه های عمده است و حق بیمه بر اساس منطقه زندگی است و نه حقوق . مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس را بررسی کردیم اکنون نگاهی به خدمات مشاوره ای جهت انواع مهاجرت به این کشور از جمله مهاجرت کاری به سوئیس خواهیم انداخت .

 

معایب مهاجرت به سوئیس

مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس را بررسی می کنیم . مهاجرین نباید پتانسیل شوک فرهنگی در سوئیس را دست کم بگیرند .

این یک کشور زیبا و مدرن اروپایی است ، اما مانعی برای غلبه بر زبان وجود دارد و سوئیس گویش های خود را از فرانسوی تا آلمانی دارد .

بچه های مهاجرین

تحصیل در مدارس دولتی سوئیس برای آن ها یک چالش بزرگ و سخت است . پدر و مادر باید توجه داشته باشند که مدارس اغلب زمان طولانی برای وقت ناهار دارند و ممکن است دارای کافه تریا نباشند .

اکثر بچه ها برای ناهار به خانه می روند و سپس به مدرسه باز می گردند . مدارس خصوصی گران هستند و تعداد پذیرش آن ها نیز ممکن است محدود باشد .

همه جا در سوئیس تقریبا در روزهای یکشنبه بسته است ، به استثنای ایستگاه های گازوئیل و فروشگاه های کوچک در ایستگاه های قطار .

بازار مسکن در سوئیس می تواند رقابتی و گران باشد . پیدا کردن محل اقامت بستگی به عوامل مختلف دارد و زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد . پیدا کردن خانه مورد علاقه و خانه های با باغ خصوصی بسیار دشوار است .

مزایای مهاجرت به سوئیس

ساختار خانه های سوئیس معمولا بسیار خوب است . آشپزخانه و حمام به طور کلی مدرن هستند . آپارتمان ها اغلب فضای پارکینگ دارند و بیشتر خانه ها نزدیک حمل و نقل عمومی می باشند .

شیوه زندگی در سوئیس برای خانواده ها عالی است ، اما ممکن است برای افرادی که به تنهایی به این کشور مهاجرت می کنند و فرزندی ندارند کمی آرام باشد .

مکان های دوستانه در سوئیس فراوان است . فرهنگ فعال در فضای باز با دریاچه های زیبا ، مسیرهای پیاده روی دوچرخه سواری و مسیرهای پیاده روی در کوه همراه است . در زمستان ، مهاجران می توانند به دامنه های کوه ها برای اسکی بروند .

مدارس در سوئیس

مهاجران گزینه های متعددی دارند . مدارس دولتی ، خصوصی و بین المللی به طور معمول استانداردهای خوبی دارند و اکثر افراد جایی را پیدا می کنند که به نیازهای فرزندانشان پاسخ می دهد و متناسب با بودجه آنها است . کودکان می توانند مستقل باشند و اغلب به تنهایی پیاده روی و دوچرخه سواری کنند و یا با دوستان خود سوار اتوبوس شوند .

مسائل مهم امنیتی در سوئیس وجود ندارد و اکثر مکان ها حتی در شب نیز امن هستند . بیکاری در سوئیس کم است و اکثر بازرگانان این کشور را برای کار و سرمایه گذاری انتخاب می کنند ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن شغل پس از رسیدن به این کشور وجود ندارد .

انگلیسی در مدارس سوئیس تدریس می شود و اکثر افراد ( مخصوصا جوانان ) به راحتی این زبان را صحبت می کنند ، که باعث می شود فعالیت هایی مانند خرید آسان تر شود . اما برخی از مهاجران متوجه می شوند که کار کردن با زبان های محلی راحت تر است .





:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: