راه های موفقیت در دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : ali

راه هایی موثر در دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجیتال مارکتینگ می ­تواند به تمامی کسب ­و کار­ها رونق دهد. این مسئله کاملا روشن است، ولی مشکل از جایی شروع می ­شود که برخی صاحبان کسب ­و کارها، علی الخصوص صاحبان کسب ­و کارهای سنتی، این روش را بیهوده و هزینه ­بردار تصور می ­کنند.

در مقابل روش­ های پرهزینه برای دیجیتال مارکتینگ، تکنیک­ هایی از این علم وجود دارد که با هزینه ­ی به مراتب کمتر اما موثرتر می توان نتیجه­ ی قابل توجهی گرفت.

 

در ادامه با برخی از این روش ­ها آشنا می ­شویم:

راه های موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

 

ترافیک هدفمند

برخی بر این باورند که ترافیک زمانی معنا پیدا می ­کند که ورودی ­های سایت از مرز چند هزار یا چند صد هزار عبور کند! این باور اشتباه بسیاری از صاحبان کسب ­و کارها است. آن­ها نمی ­دانند که استفاده درست از ظرفیت ترافیک در دیجیتال مارکتینگ تنها محدود به کمیت مخاطبان نیست بلکه کیفیت ترافیک است که بر میزان فروش اثر گذاری دارد.

ایجاد ترافیک زیاد، زمان و هزینه ­ی بسیاری را می­ طلبد. اگر امروزه سایت­ هایی با ورودی ­های روزانه بالای میلیون ها نفر وجود دارند، این ترافیک را مدیون سال­ های حضورشان در فضای وب و صرف هزینه ­های بسیار بالا هستند.

البته که حضور موثر در فضای وب یا موتورهای جست­ و جو زمان­بر است، اما می ­توان با کاهش هزینه ­ها و تغییر برخی استراتژی ­ها، بهترین نتیجه ­ها را در زمان کوتاهی گرفت.

یکی  از راه ­های موثر و کم ­هزینه، ایجاد ترافیک هدفمند است. ترافیک هدفمند نرخ فروش را بیشتر می ­کند و هزینه ­ها را کاهش می­ دهد. در ترافیک هدفمند، وظیفه ­ی اصلی جذب کاربرانی­ست که به خریدار تبدیل شوند.

با تعیین استراتژی ترافیک هدفمند، هزینه­ های مارکتینگ صَرف مشتریان بالقوه می ­شود. یعنی افرادی که  در جریان کسب­ و کار شما حضور دارند اما محصول خود را از روش های دیگر تامین­ می ­کنند. این افراد در مرز تبدیل شدن به مشتریان شما هستند و شما باید برای جذب این گروه، برنامه ­ی ویژه­ ای را طراحی و اجرا کنید. تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، بسیار کم­ هزینه و از طرفی بسیار موثر است.

در استراتژی ترافیک هوشمند، اصل ایجاد نیاز برای کاربران و جذب مشتریان جدید، کمرنگ جلوه داده می ­شود و تمرکز اصلی بر روی کاربران با نرخ تبدیل بالا است.

 

افزایش آگاهی

“74درصد از خریداران آنلاین، قبل از خرید تحقیقات اینترنتی می ­کنند.”

شاید همین یک جمله دلیل کافی برای شروع تولید محتوا باشد. امروزه کاربران توسط فضای وب و شبکه ­های اجتماعی، بمب­ باران اطلاعاتی می ­شوند. به این معنی که کاربر با یک جست­ و جوی ساده می تواند به هزاران منبع اطلاعاتی در هر زمینه ­ای دسترسی پیدا کند. با توجه به ایجاد چنین بستری، وب فارسی از محتوای غنی در زمینه ­های مختلف بی­ بهره مانده است. در این شرایط اگر تولید محتوای غنی صورت بگیرد، این محتوا در فضای وب فارسی پادشاهی می­ کند.

زمانی که تولید محتوا با مشکل روبه ­رو شود، بازاریابی محتوا نیز تحت تاثیر قرار می­ گیرد و کسی می ­تواند در این مسابقه پیروز شود که گوی و میدان تولید محتوا را در دست بگیرد.

یکی دیگر از راه ­های افزایش آگاهی در زمینه کسب­ وکار، اینفلوئنسر­ها هستند. این افراد با توجه به محبوبیتی که در بین عموم مردم دارند و تاثیری که از این طریق بر دنبال کنندگان خود می ­گذارند، اهمیت بسیار بالایی در دیجیتال مارکتینگ دارند.

در اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسر خود را به عنوان یک مشتری بالقوه نشان می­ دهد و با استفاده از محصول یا خدمت، به طرفداران خود این پیام را می ­دهد که چگونه محصول (خدمت) شما، نیاز­هایشان را رفع می ­کند. اگر برنامه ­ی مشخصی برای اینفلوئنسر مارکتینگ داشته باشید و به درستی آن را اجرا کنید تاثیرگذاری بیشتر و هزینه ­ی کمتر، نتیجه­ ی نهایی کار شما خواهد بود.

راه هایی موثر در دیجیتال مارکتینگ

افزایش نرخ PPC

Pay-Per-Click پرداخت به ازای کلیک یکی از روش­ های مرسوم در دیجیتال مارکتینگ است. در این نوع تبلیغات به ازای هر کلیک بر روی لینک، مبلغی از اعتبار گوگلی شما کسر می شود. 40 درصد از کسب ­و کار­های کوچک و نوپا از این روش برای افزایش ترافیک سایت استفاده می­کنند. عملیات بهینه سازی برای موتور­های جست­ و جو (سئو) زمان­بر است، اما در روش PPC شما در یک بازه کوتاه، ترافیک سایت را افزایش می­ دهید.

این نوع افزایش ترافیک شاید در نگاه اول موقتی باشد و در ادامه با ریزش همراه شود، اما نکته ­ی مهم در این روش افزایش ترافیک نیست بلکه دریافت اطلاعات کاربران است. همانطور که می ­دانید اطلاعات در دیجیتال مارکتینگ همه چیز است!

یکی از عواملی که باعث ریزش کاربران در روش پرداخت به ازای کلیک می ­شود، هدایت کاربر از طریق محتوا دروغین است. وقتی کاربر بر روی لینک یا بنر سایت شما کلیک می کند و با محتوایی غیر از محتوا ادعا شده روبه ­رو می­ شود به سرعت سایت شما را ترک می ­کند. این­ کار علاوه بر تاثیر منفی سئو، به برند شما نیز ضربه می­ زند.

 

شبکه های اجتماعی

 

حضور و فعالیت در شبکه­ های اجتماعی یک روش ایده ­آل برای بازارایابی با هزینه ­ی اندک است. شبکه­ های اجتماعی در سال ­های اخیر با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم روبه ­رو شدند. هرچند برخی از دیجیتال مارکترها، مخاطبان حاضر در شبکه ­های اجتماعی را نادیده و کم­ ارزش می ­دانند، اما نمی­ توان از این جمعیت انبوه حاضر در شبکه ­های اجتماعی چشم پوشید.





:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: