راه ها و روش های مهاجرت به شهر دبی
نوشته شده توسط : ali

مهاجرت به دبی

دوستان عزیز اگر تمایل به مهاجرت به دبی دارید، بهتر است ابتدا راه های مهاجرت به شهر دبی را نیک بدانید. از دیرین ترین زمان ها مهاجرت یک پدیده اجتماعی بوده و انسان ها و اقلیت ها و اقوام راه های مختلف برای مهاجرت راه های مختلف را آزموده اند.

پس مهاجرت یعنی افرادی که به اجبار یا اختیار خود جهت رفع نیازهایشان  اقدام به جابه جایی می کنند. علل و دلایل بسیار و گوناگون می شود برای مهاجرت شمرد که هر کدامشان ریشه در مسائل مهم برای زندگی شخصی و جوامع داشته است.

دبی در مسیر پیشرفت و توسعه بسیار پرسرعت در حال حرکت است و مهاجرت به دبی مشتری زیادی به خصوص در کشور های هم جوار دارد. در این مطلب با مسائل و شرایط مختلف و راهکارها و تمام امور مربوط به مهاجرت به دبی آشنا می شویم.

مهاجرت به دبی

مهاجرت و علل جذب مهاجر

حرکت و سفر به سمت سرزمین های دیگر برای به زیستن مهاجرت است و در اصطلاح امروزی مهاجرت به معنای  کوچ نیز هست.

وقتی مردم از کشورشان به کشور دیگری می روند مهاجر به حساب می آیند حتی اگر هنوز در آنجا شهروند محسوب نشوند. در تعریفی دیگر مهاجرت به اقامت های دراز مدت یا دائم هم گفته می شود. کارگرانی که به صورت فصلی و کوتاه مدت به دلیل اجبار کار یا آب و هوا هر ساله مجبور به تغییر موقعیت خود هستند در این تعریف قرار نمی گیرند.

دیدگاه های نوین در باب مهاجرت به طور غیر قابل تفکیکی به مفاهیم توسعه و پیشرفت گره خورده اند. در این رابطه کشور های زیادی با رویکردهای نوین به پدیده مهاجرت چشم دوخته اند و به صورت کاملا هدفمندی اقدام به جذب مهاجر می نمایند.

از آن جایی که پذیرش مهاجرت در کشورهای پیشرفته هدفمند است نهاد های متولی این کار بعضی با ایجاد شرایط  منحصر به فرد تحصیلات تکمیلی، بعضی با ایجاد بورس برای جذب نخبه ها و تعدادی دیگر با به وجود آوردن شرایط ویژه برای مشاغل متنوع و کارآمد که زمینه برای جذب نیرو دارند، مهاجر می گیرند.

به این روش در پس پذیرش مهاجرت، افراد بهتر و توانمند تر برای کشورشان جذب می کنند که این کار نیز کمک موثری در مسیر پیشرفت و توسعه کشورها بوده است. صد البته اصول و قوانین مهاجرت با توجه به  اصول حقوقی کشورهای مختلف و بهره بری بیشتر متفاوت نیز شده است. در کل حکومت های کشورهای مختلف برای رفع نیاز هایشان مهاجر جذب می کنند.

مهاجرت و علل جذب مهاجر

دلایل مهاجرت در عصر حاضر

اگر نگاهی به وقایع عصر جدید بیندازید متوجه می شوید که حوادث طبیعی وتغیرات اقلیمی و مشکلات قبیله ای و اختلافات قومی به صورت مخرب و خارج از قاعده آن در مناطق مختلف زمین دائما خطر آفرین می شوند. در سال های اخیر مهاجرت انسان ها به صورت قانونی و غیر قانونی و بسیار زیاد در چند منطقه از جهان بیشتر بوده است.

به عنوان مثال و با توجه به آمار مردم قسمت هایی از شمال آفریقا ومناطق جنوب شرقی آسیا جزو در خطر ترین سرزمین ها هستند; مردم این دو سرزمین هدفشان مهاجرت به کشور های پیشرفته اروپایی است.

عوامل اصلی مهاجرت به کشور های پیشرفته اروپایی، پایین بودن هزینه سفر، رونق کسب و کار سهولت در ارتباطات بوده که باعث سریع تر شدن روند مهاجرت به این کشورها شده است و برای مناطق ذکر شده که مردمشان با زبان انگلیسی آشنایی دارند روند مهاجرت به سمت اروپا سریعتر بوده است.

مهاجرت به دبی از طریق کار چگونه است؟

سرزمین نوبنیاد دبی به عنوان بخشی از امارات متحدهٔ عربی مرکز و مولد صنایع و پروژه های عظیمی شده است که فرصت خوبی برای تجار و صنعت گران و افراد جویای کار به وجود آورده است. شهر دبی به تعداد زیادی از کارکنان خارجی اجازهٔ ورود انحصاری و موقت به این کشور می دهد.

البته این افراد بعد از مهاجرت به دبی جزو شهروندان آن محسوب نمی شوند. نکته بارز اینجاست که در دبی با کارگران خارجی رفتاری خوب در پیش گرفته می شود. به آن ها دست مزد کافی می دهند و در پایان دورهٔ اقامتشان به خاطر تلاش و سعیشان پاداش دریافت می کنند و از آن ها تقدیر و تشکر به عمل می آید. دولت دبی از مزایای ایجاد شغل های مناسب به خوبی آگاه است.

آن ها ارزش چشم اندازهای شغلی معقول برای شهروندان و افراد جوان و تحصیل کرده و خواهان مهاجرت را می دانند و این ارزش دهی توسط مسئولین دبی به خوبی انجام می شود. مجموعه دبی با توجه به سرمایه گذاری عمده در آموزش و رفاه اجتماعی به در ایجاد فرصت های شغلی به خودکفایی بسیار مطلبوبی رسیده است.

اقتصاد دبی همچنان در حال رشد است از این رو مهاجران نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت دبی ایفا می کنند. اگر برای کار قصد مهاجرت به دبی را دارید باید قبل از مهاجرت به دبی از آن جا پیشنهاد کار دریافت کنید. داشتن شرایط و تجربه کافی و تخصص و انتخاب به جا در مهاجرت به دبی برای استفاده از هر فرصت شغلی اهمیت زیادی دارند.

همچنین قبل از مهاجرت به شهر دبی به رابط های آگاه محلی مراجعه کنید و به انجام بررسی های کافی برای تحصیل بپردازید. برای مهاجرت به شهر دبی باید به مؤسسات اعزام دانشجو و یا دفاتر مهاجرت به شهر دبی معتبر مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: