شرایط سرمایه گذاری در گرجستان
نوشته شده توسط : ali

کسب و کار در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان : حقوق‌ ها بسیار کم و‌ امکان استخدام در شرکت ها (چه با صاحبین گرجی و چه ایرانی) بسیار سخت است.

ولی با توجه به رشد اقتصادی و امنیت اجتماعی و اقتصادی بی نظیر گرجستان از کریسمس 2017 که اولین مرحله اتحادیه اروپا را قبول شدند و (با احتمال غریب به یقین عضویت قطعی در اتحادیه اروپا در مرحله نهایی در ۲۰۲۰)، راه اندازی بیزینس برای بازار هدف ایرانیها و خارجی های مقیم و یا توریست ها، بسیار کم رقابت و کم سرمایه بر و در نتیجه عالی است.

حتی اگر شما سابقه در راه اندازی بیزینس و یا مغازه داری ندارید، جو رقابت راحت و کم سرمایه اینجا به شما اعتماد به نفس لازم جهت راه اندازی بیزینس در گرجستان را خواهد داد.

ولی نکته مهم

حتما سرمایه گذاری در گرجستان و راه اندازی کسب و کار در گرجستان باید پس از ۶-۱۲ ماه بعد از حضور و مطالعه انجام پذیرد وگرنه قطعا به شکست منجر خواهد شد.
این تنها نکته ای است که متاسفانه هموطنان با عجله در راه اندازی بیزینس در گرجستان و عدم رعایت آن، متقبل ضرر و از دست دادن سرمایه میشوند.

تنها سرمایه گذاری که در شروع و قبل از داشتن اطلاعات بومی و آشنایی با رفتار مصرف کننده بومی، میتوانید انجام دهید، خرید آپارتمان در گرجستان است.
حال یا به منظور اجاره دادن آن با اجاره های به نسبت ۲ برابر ایران و یا به منظور تکمیل آپارتمان در گرجستان و فروش سریع و با سود آن، در این بازار داغ و پر تقاضای ملک در گرجستان است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر بیزینس ها، از جمله واردات و صادرات، راه اندازی کارگاه و کارخانه تولیدی، آپارتمان سازی، ویلا سازی و یا کشاورزی و دامپروری و … ، برای مطالعه اولیه به گرجستان سفری داشته باشید تا در اینجا راهنمایی های لازم توسط ما یا متخصصان معرفی شده برایتان میسر گردد.

کسب و کار در گرجستان

بیشتر بدانید

نکته 1:  صنعت ساختمان در گرجستان بسیار رونق دارد و متوسط، سود بی نظیر 50 تا 100 درصدی در ساخت ساختمان، ویلا سازی، انبوه سازی و بازسازی با بازگشت سرمایه سریع در حال حاضر درگرجستان وجود دارد. همچنین قیمت املاک بسیار در تورم و این صنعت در رونق میباشد. همچنین تکمیل آپارتمانهای نوساز شامل سرامیک و نقاشی و کابینت در حال حاضر، بیزینسی رایج و پرسود است.

نکته 2: وام بانکی در خرید املاک، تا 70% قیمت ملک قابل مطالبه است با سود زیر 8% در سال که با توجه به تورم فعلی 25% در گرجستان بسیار قابل ارزش است. همچنین سود بانکی در خصوص فعالیت های تجاری 2-4 % می باشد.

نکته 3: خرید املاک مسکونی و تجاری و زمین مسکونی و کشاورزی نیز از جهت رشد سرمایه و میزان اجاره آن بسیار مناسب است، متوسط اجاره املاک 1% سرمایه گذاری در گرجستان است که این نرخ بظور متوسط در ایران 0.5% است یعنی با سرمایه گذاری مشابه درتفلیس 2 برابر تهران میتوانید اجاره  بگیرید بطور مثال اجاره یک آپارتمان 500 میلیون تومانی بطور متوسط در تفلیس 5 میلیون تومان می باشد ولی در تهران 2.5 میلیون تومان میباشد. به علاوه رشد بی نظیر قیمت ملک در تفلیس و همینطور رشد قیمت دلار و لاری نسبت به ریال.

نکته 4: صنعت دامپروری و باغ داری و گلخانه و کشاورزی نیز با توجه به اقلیم مستعد گرجستان “صنعت اصلی کشور” و بسیار مورد توجه است.

 

توسعه املاک در گرجستان

گرجستان پتانسیل قابل توجهی برای توسعه هتل ها و مکانهای تفریحی، خانه های مسکونی، مغازه های خرده فروشی و دفتر کار دارد.

این کشور رتبه 6 در شاخص خرده فروشی توسعه جهانی 2015 را بدست آورده است.
علاوه بر این سرمایه گذاران می توانند از تقاضای رو به رشد برای ساختن ساختمان های اداری کلاس “A” و تسهیلات ساخت سرگرمی های متنوع بهره مند شوند.

فرصت های سرمایه گذاری در گرجستان

زندگی در گرجستان در سالهای اخیر تحولات سیاسی و اقتصادی چشمگیری داشته پیشرفت و نزدیک شدن به استاندارد های شهروندی اتحادیه اروپا موجب شده تا بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در گرجستان باشد.

البته برای سرمایه گذاری در گرجستان نکات خاصی را باید مد نظر داشت .
کشوری که هدف سرمایه گذاری قرار میگیرد باید دارای چند معیار خاص در این رابطه باشد.

  • سیاست های تجارت آزاد و عدم محدودیت عملیات تجاری با سایر کشورها
  • مالیات منطقی و پایین
  • سرانه در آمد مردم گرجستان خوب است
  • تعرفه های پایین ترخیص در گمرک و خدمات مناسب گمرکی
  • خدمات استاندارد و پیشرفت حمل نقل درون وبرون مرزی
  • پشتیبانی های دولتی
  • نیروی کار در گرجستان

روش مهاجرت سرمایه گذاری گرجستان

همانطور که در بالا گفته شد اخیرا گرجستان برای نزدیک شدن به استانداردهای اتحادیه اروپا سعی داشته تا بهترین شرایط را برای سرمایه گذاران در گرجستان ایجاد کند.

از این رو دولت گرجستان به خدمات ساخت و ساز هتل و خدمات گردشگری تسهیل نموده، حمل ونقل مناسب و استاندارد فراهم کرده، مالیات پایین اخذ میکند و خدمات گمرکی مناسب ارائه می نماید.

از طرف دیگر وجود نیروی کار تحصیل کرده کافی در گرجستان شرایط سرمایه گذاری در این کشوررا بهتر نموده است.

چند مورد سرمایه گذاری در گرجستان را میتوان نام برد که اخیرا سود بخش تر بودند و شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی دارند مانند:

  • صنعت ساختمان
  • صنعت گردشگری
  • صنایع کشاورزی و دامپروری
  • صنعت بازیافت

در مواردی که ذکر شد دولت گرجستان خدمات بهتری به سرمایه گذاران میدهد و شرایط سودمندتری در جامعه گرجستان دارند.





:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: